Home Stil de viata Managementul stresului la psiholog – cum reuşesc oamenii cu un job stresant să facă faţă sarcinilor zilnice?

Managementul stresului la psiholog – cum reuşesc oamenii cu un job stresant să facă faţă sarcinilor zilnice?

by BeCool

Unul din motivele pentru care oamenii contactează un psiholog online în ziua de azi este legat de managementul stresului la locul de muncă. Stresul este un important factor pentru dezvoltarea afecţiunilor psihice, dar şi fizice, creând o stare de disconfort oamenilor care simt consecinţele negative pe zi ce trece şi care suferă de insomnii, dureri de cap, chiar şi dureri abdominale şi ajung să se transforme în mici “roboţei” care nu văd decât task-urile de serviciu ce trebuie rezolvate.

Ce recomanda psihoterapeutul pentru a preveni stresul?

Cele mai citite articole

Este uşor de spus că stresul poate fi prevenit, în condiţiile în care există minim 3-4 task-uri urgente ce necesită rezolvate zilnic de către angajaţii care se văd uneori în imposibilitatea de a se descurca fără a intra un pic în panică. Se poate preveni stresul de la locul de muncă prin discuţia purtată cu psihoterapeutul online care vă recomandă pacienţilor nu neapărat să renunţe la job în favoarea altui job, ci mai degrabă să poarte o discuţie cu superiorii şi, de asemenea să:

  • adopte un stil de viaţă sănătos, să mănânce sănătos, să  bea suficient de multă apă, să mănânce fructe şi legume, să nu mănânce pe fugă şi să îşi ia la pachet numai alimente proaspete;
  • îşi menţină o greutate corporală normală, să nu se îngraşe prea mult sau să slăbească excesiv, pentru că altfel vor suferi de o stimă de sine scăzută, ceea ce contribuie la creşterea stresului;
  • renunţe la fumat, chiar dacă pacienţii considera că o pauză de ţigară îi relaxează, mai mult le ia din timpul pe care îl pot aloca task-urilor şi îi îngrijorează;
  • renunţe la consumul de alcool după orele de serviciu;
  • aibă activităţi fizice relaxante în timpul liber, să grădinărească sau să se plimbe în natură după job;
  • găsească un echilibru între muncă şi relaxare. Să poată să îşi ia o pauză de 10 minute la 3 ore lucrate, în care să se gândească la lucruri plăcute şi să îşi detensioneze mintea şi corpul;
  • facă exerciţii fizice regulate;
  • doarmă cel puţin 6-7 ore pe noapte.

Metode de relaxare propuse de psihoterapeuţi pentru managementul stresului

Psihoterapeuţii pot sugera clienţilor lor să practice unele metode de relaxare astfel încât să facă faţă mai bine stresului de la locul de muncă:

  • să respire profund şi să facă exerciţii de meditaţie;
  • asculte în birou muzica relaxantă care le linişteşte bătăile inimii şi le calmează nervii. Această metodă este numită meloterapie;
  • folosească uleiuri esenţiale de mentă, levănţică, salvie, portocala sau alte plante sau fructe, cu efecte benefice asupra efectelor stresului. Această metodă poartă numele de aromaterapie;
  • se înconjoare de culori care îi binedispun şi îi scot din dispoziţia tristă pe care o au. Această metodă se numeşte cromoterapie şi se aplică hainelor pe car ele poartă angajaţii la birou şi obiectelor de care se înconjoară;
  • apeleze la masaj de relaxare care înlătura senzaţia de oboseală;
  • apeleze la şedinţe de psihoterapie online pentru a discuta cu un profesionist situaţiile stresante prin care trec.

Cele mai citite articole

You may also like