Home Stil de viata 6 alimente și băuturi care pot afecta sănătatea inimii

6 alimente și băuturi care pot afecta sănătatea inimii

by BeCool

6 alimente și băuturi care pot afecta sănătatea inimii

Așa cum anumite alimente și băuturi ne ajută să avem o inimă sănătoasă și contribuie la reducerea riscului bolilor cardiovasculare, altele pot avea efecte negative asupra sănătății acestui organ vital. De multe ori, este vorba de alimente și băuturi pe care poate le consumi zilnic, fără să-ți dai seama ce impact pot avea.[3] Mai jos vei descoperi o listă cu câteva exemple de alimente și băuturi pe care ar trebui să le eviți sau cel puțin să le consumi cu moderație dacă vrei să ai o inimă sănătoasă.

1. Carnea roșie

Carnea roșie este cunoscută pentru conținutul ridicat de grăsimi saturate și colesterol, ambele fiind factori de risc pentru bolile de inimă. Consumată prea des și/sau în cantități prea mari, carnea de vită, de porc sau de miel poate avea deci efecte negative asupra sănătății asupra inimii tale. Asta nu înseamnă însă că trebuie să o excluzi complet din alimentația ta, ci doar că trebuie să te limitezi la porții mai mici și să o consumi mai rar. Este, de asemenea, de preferat să alegi bucăți de carne mai slabă.[2]

2. Mezelurile

Mezelurile sunt adesea considerate o opțiune rapidă și convenabilă pentru mesele noastre, dar impactul lor asupra sănătății inimii nu poate fi ignorat. Consumul excesiv de mezeluri poate duce la probleme cardiovasculare și creșterea riscului de boli de inimă și accidente vasculare cerebrale. Acestea conțin grăsimi saturate, colesterol și sodiu în cantități mari și pot crește nivelul de colesterol LDL („colesterolul rău”) din sânge, ceea ce poate duce la formarea plăcilor de aterom în artere și la îngustarea acestora. În plus, consumul excesiv de sodiu din mezeluri poate contribui la creșterea tensiunii arteriale, ceea ce nu îi va face bine inimii tale.[1][2] Nu ar trebui deci să te surprindă dacă, la următorul examen cardiologic, medicul tău îți va recomanda să încerci să le eviți sau să încerci să găsești variante mai sănătoase. 

3. Băuturile carbogazoase

Băuturile carbogazoase reprezintă o categorie de băuturi consumate frecvent în întreaga lume, dar conținutul lor ridicat de zahăr le face dăunătoare pentru sănătatea inimii. Ele favorizează creșterea în greutate și obezitatea. În plus, persoanele care preferă astfel de băuturi prezintă un risc mai ridicat de a suferi de diabet de tip 2, hipertensiune arterială și boli cardiace. Este de preferat să încerci să le înlocuiești cu alternative mai sănătoase.[2]

4. Pizza

Cele mai citite articole

Pizza este unul dintre cele mai populare și apreciate preparate culinare din lume, dar, din păcate, uneori nu reprezintă cea mai bună alegere pentru sănătatea inimii, mai ales atunci când este vorba de cea pe care o comandăm de la diverse restaurante sau cea congelată. Acest tip de preparate au un conținut ridicat de sodiu, grăsimi și calorii și pot crește riscul unui infarct miocardic.[2]

5. Alcoolul

Consumul excesiv de alcool poate duce la apariția hipertensiunii arteriale, poate fi o cauză a insuficienței cardiace, a accidentului vascular cerebral ori a obezității. Chiar și în cantități moderate poate avea efecte negative asupra sănătății inimii, în special dacă deja suferi de hipertensiune arterială sau ai trigliceride mărite. De preferat ar fi să nu consumi deloc alcool, dar, dacă nu se poate, încearcă cel puțin să limitezi consumul său.[2][3]

6. Înghețata

Înghețata este un desert delicios și răcoritor, însă consumul său în exces poate avea un impact negativ asupra sănătății inimii. Are un conținut ridicat de zahăr, grăsimi saturate și calorii, care favorizează creșterea în greutate și pot ridica nivelul trigliceridelor. Mai mult decât atât, consumul excesiv de alimente bogate în grăsimi și zahăr, cum este și înghețata, poate duce la un infarct miocardic.[2]

Alegerile alimentare pe care le facem influențează sănătatea întregului organism. Pentru a avea o inimă sănătoasă, încearcă să eviți alimentele și băuturile menționate sau să le consumi mai rar și în cantități mai mici. Medicul tău te poate ajuta să identifici alternative mai sănătoase, de care te poți bucura fără a trebui să-ți faci griji că vor afecta sănătatea inimii tale. 

Bibliografie: 

  1. „8 Steps to a Heart-Healthy Diet”, Mayo Clinic, 2022, www.mayoclinic.org/diseases-conditions/heart-disease/in-depth/heart-healthy-diet/art-20047702. Accessed 28 June 2023.
  2. „Foods That Are Bad for Your Heart”, WebMD, 2021, www.webmd.com/heart-disease/ss/slideshow-foods-bad-heart. Accessed 28 June 2023.
  3. „The American Heart Association Diet and Lifestyle Recommendations”, American Heart Association, 2 Nov. 2021, www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/nutrition-basics/aha-diet-and-lifestyle-recommendations. Accessed 28 June 2023.

Cele mai citite articole

You may also like