Acasa Stil de viata Kaki – „Fructul zeilor”, beneficii incredibile pentru organism

Kaki – „Fructul zeilor”, beneficii incredibile pentru organism

de BeCool

Kaki, sau curmalul japonez, este un fruct ce se bucură de multe alte denumiri, dar cea mai interesantă este „Fructul Zeilor”.

  • Acest fruct provine din China, dar există și alte soiuri, printre care cel japonez, american și indian. Este folosit în gustări, salate, smoothie-uri și deserturi, având o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Kaki are o culoare portocalie. Din punct de vedere etimologic, numele său înseamnă „fruct divin” în greacă. Prin urmare, este cunoscut și ca „fructul zeilor”. Geneza numelui se datorează abundenței sale de nutrienți, minerale, vitamine, antioxidanți și compuși bioactivi.

  • Are un gust dulce, motiv pentru care se folosește în multe deserturi și produse de patiserie, dar poate fi consumat și crud. Semințele de kaki prăjite sunt o gustare grozavă și, în unele părți, se folosesc ca un înlocuitor pentru cafea. 

Printre beneficiile fructului de kaki se numără îmbunătățirea sănătății inimii, pielii și vederii. De asemenea, ajută la prevenirea unor boli precum diabetul și tulburările cardiace. 

Valorile nutriționale ale fructului de kaki

100 de grame de kaki conțin:

  • Energie: 70 kcal
  • Glucide: 18,59 g
  • Proteine: 0,58 g
  • Grăsimi: 0,19 g
  • Fibre: 3,6 g

Vitamine si minerale

Kaki conține, de asemenea, cantități importante de vitamine și minerale:

  • Vitamina A: 489 mg (32%)
  • Vitamina B1: 0,03 mg (3%)
  • Acid Folic: 8 mcg (2%)
  • Vitamina C: 7,5 mg (9%)
  • Magneziu: 9 mg (3%)
  • Fier: 0,15 mg (1%)
  • Calciu: 8 mg (1%)
  • Vitamina B2: 0,02 (2%)
  • Potasiu: 161 mg (3%)
  • Fosfor: 17 mg (2%)
  • Zinc: 0,11 (1%)

Beneficiile pentru sănătate ale fructului de kaki

1. Îmbunătățește sănătatea inimii

Kaki conține o varietate de molecule bioactive. Antocianina, beta carotenul, flavonoidele, acidul tanic și vitamina C sunt antioxidanți prezenți în cantități mari în fructul de kaki.

  • Acești antioxidanți ajută la o mai bună sănătate a inimii și la circulația sângelui. În plus, reduc problemele cauzate de speciile de radicali liberi, prevenind deteriorarea oxidativă. Prin urmare, acest lucru poate reduce riscul bolilor cardiace cronice, cum ar fi hipertensiunea arterială și accidentul vascular cerebral.

Una dintre principalele cauze ale bolilor de inima este nivelul ridicat de colesterol. Colesterolul nesănătos se numește colesterol LDL. Când există niveluri ridicate de LDL, acesta se poate acumula în inimă, artere și ficat. În consecință, acest lucru poate provoca multe boli în timp. În cele din urmă, poate duce la hipertensiune arterială, ateroscleroză, accident vascular cerebral și atacuri de cord.

Un studiu demonstrează că antioxidanții protejează organismul împotriva multor boli de inimă. În plus, antioxidanții reduc cantitatea de colesterol rău din organism. Eliminând colesterolul LDL, determină macrofagele, sau celulele imune, să preia aceste molecule de colesterol LDL și să le descompună.

  • Un alt studiu sugerează că consumul regulat de kaki reduce tensiunea arterială la pacienții care suferă de hipertensiune arterială. În plus, acidul tanic din fructul de kaki promovează și producția de acizi grași cu lanț scurt care previn formarea colesterolului în ficat. 

Fibrele prezente în kaki se combină cu colesterolul LDL din intestin și controlează deplasarea acestuia în sânge, ajutând organismul să-l elimine.

  • În plus, cantitățile mari de potasiu din fructul de kaki ajută circulația sângelui. Prin urmare, acest lucru poate reduce riscul de hipertensiune arterială.

2. Ajută vederea 

100 g de kaki conțin 32% din aportul zilnic recomandat de Vitamina A. Vitamina A ajută la menținerea și îmbunătățirea vederii. De asemenea, ajută la producerea la nivelul ochiului a unei proteine ​​numite rodopsină. 

  • Rodopsina îți permite să vezi în întuneric. De asemenea, vitamina A este necesară pentru buna funcționare a rodopsinei. Studiile au arătat că vitamina A previne și tulburările de vedere precum cataracta.

În plus, radicalii liberi pot provoca leziuni celulare la nivelul ochiului și țesutului înconjurător. Prin urmare, pentru a preveni acest lucru, trebuie să consumi alimente bogate în antioxidanți. Antioxidanții precum vitamina C, carotenoidele și flavonoidele pot reduce radicalii liberi din organism. Astfel, ele pot preveni potențialele leziuni la nivelul ochilor.

3. Reglează nivelul zahărului din sânge

Fructul de kaki este un aliment bogat în fibre. Fibrele alimentare ajută la încetinirea absorbției glucozei și carbohidraților de către intestine. Ca rezultat, acest lucru poate preveni creșterile de glucoză în sânge. Prin urmare, fructul de kaki este o gustare sănătoasă pentru persoanele cu diabet.

  • De asemenea, un studiu sugerează că beta-carotenul prezent în fructul de kaki reduce riscul de diabet. Alte molecule bioactive precum flavonoidele, acidul tanic și antocianina ajută, de asemenea, la reducerea riscului de diabet. Aceste molecule bioactive previn stresul oxidativ din organism, contribuie la un organism mai sănătos și reduc riscul de diabet.

4. O sănătate mai bună a pielii

Fructul de kaki este folosit ca remediu pentru probleme la nivelul pielii, cum ar fi coșuri, cicatrici, pete, pigmentare neuniformă și eczeme. Această proprietate a fructului se datorează proprietăților sale antiinflamatorii, antioxidanților și compușilor bioactivi pe care îi conține.

  • Unele studii au demonstrat că ar putea preveni inflamația pielii din cauza arsurilor solare. Antioxidanții ajută la prevenirea problemelor celulare cauzate de radicalii liberi și lumina UV. Prin urmare, acest lucru poate încetini îmbătrânirea pielii și poate preveni apariția ridurilor precoce. 

Antioxidanții conferă, de asemenea, un ton uniform al pielii prin reducerea petelor întunecate. Aceste pete pot fi cauzate de cicatrici datorate acneei și leziuni minore pe piele. Prin urmare, poți obține o nuanță uniformă a pielii folosind antioxidanți pe piele. Utilizarea regulată poate duce la reducerea acneei, cicatricilor și roșeții.

5. Reduce inflamația

Fructul de kaki este o sursă excelentă de antioxidanți precum vitamina C. De asemenea, conține o cantitate mare de vitamina A și flavonoide. Acești compuși sunt antiinflamatori. 

  • Asta înseamnă că ajută la reducerea inflamației din corpul nostru. Inflamația este un mecanism de apărare al organismului pentru a combate infecțiile.

Studiile au arătat că antioxidanții precum vitamina C acționează prin reducerea proteinelor din corpul nostru care provoacă inflamația. Inflamația prelungită poate duce la artrită, diabet și boli de inimă. Prin urmare, este esențial să consumi alimente antiinflamatoare.

6. Proprietăți anticancerigene

Kaki are puternice efecte anticanceroase. Ele pot reduce apariția și răspândirea multor tipuri de cancer. 

  • De exemplu, un studiu sugerează efectele citotoxice ale extractelor de kaki asupra liniilor celulare de cancer colorectal. Prin urmare, acest lucru implică faptul că compușii bioactivi din fructul de kaki ar putea ucide aceste celule canceroase și ar putea împiedica răspândirea lor.

Acest fenomen se datorează cantităților mari de antioxidanți și compuși bioactivi prezenți în fructul de kaki. Acești compuși opresc ciclul celular din celulele canceroase, ducând la moartea celulelor. Astfel, kaki are efecte promițătoare împotriva formării și răspândirii cancerului. În plus, poate reduce și riscul multor tipuri de cancer.

Câteva sfaturi despre modul în care trebuie să consumi kaki 

Poate fi consumat în diferite moduri

Kaki este un fruct foarte versatil care poate fi consumat în mai multe moduri. De exemplu, poți mânca kaki crud. Se pot mânca, de asemenea, semințele și coaja fructului. În plus, îl poți adăuga la deserturi, salate, alimente sărate și produse de patiserie.

Cel mai bun moment pentru a consuma kaki

Este mai bine să nu mănânci kaki dimineața devreme pe stomacul gol. Consumul acestui fruct pe stomacul gol poate provoca simptome precum greață și vărsături. Prin urmare, de preferință mănâncă kaki mai târziu în cursul zilei, ca o gustare la mijlocul zilei sau seara. 

La fel, nu mânca acest fruct noaptea târziu,  pentru că poate provoca o creștere a zahărului din sânge. Ca rezultat, acest lucru poate crește energia în organism și ar duce la un somn inadecvat.

  • Un studiu a demonstrat că consumul mai multor fructe de kaki uscat duce la blocaje intestinale. De asemenea, consumul excesiv de kaki poate provoca diaree, balonare, gaze sau constipație. 

Cu toate acestea, acest lucru se datorează faptului că organismul nu poate digera atât de multe kaki de o dată. Prin urmare, aportul zilnic recomandat de kaki este de un singur fruct.

Interacțiunea cu medicamente 

Fructul de kaki poate reacționa cu anumite tipuri de medicamente. De exemplu, medicamente pentru hipertensiune arterială care încetinesc coagularea sângelui reacționează cu acest fruct.

În plus, studiile arată că kaki poate modifica timpul de coagulare a sângelui. Prin urmare, nu mânca acest fruct când iei medicamente împotriva coagulării sângelui. Consultă medicul înainte de a mânca kaki cu astfel de medicamente.

S-ar putea sa va placa si asta

Lasa un comentariu