Acasa Stiri Cum a reușit Huawei să cucerească lumea atât de rapide

Cum a reușit Huawei să cucerească lumea atât de rapide

de BeCool

Huawei este marca etalon a tehnologiei chineze. A crescut fenomenal în ultimii ani, ajungând de la un mic producător de comutatoare de centrală telefonică, la un lider global în industria tehnologiei.

În timp ce această marcă este familiară pentru mulți datorită telefoanelor mobile pe care le produce, compania Huawei este implicată în multe alte domenii – de la serviciile cloud la inteligența artificială.

Și, în ciuda numeroaselor controverse (suspiciunea SUA că utilizarea echipamentelor de telecomunicații Huawei prezintă un risc de securitate; blocarea tranzacțiilor de afaceri în mai multe țări; arestarea în Canada a unuia dintre directorii Huawei), compania și-a continuat drumul constant de creștere la nivel global.

Creștere uriașă pe parcursul a doar 10 ani

Astfel, dacă în 2009, veniturile companiei Huawei ajungeau la puțin peste 20 miliarde de dolari americani, în 2018, compania chineză a ajuns la aproximativ 110 miliarde de dolari.

Această creștere a venit pe fundalul creșterii economice continue a Chinei, pe cale de a deveni a doua cea mai mare economie din lume, oferind companiei Huawei o bază imensă pe care să-și construiască piața inițială ca o rampă de expansiune internațională.

A vândut mai multe telefoane decât Apple

Cel mai vizibil pentru consumatori, Huawei a pătruns pe piața electronicelor de larg consum, în special cu smartphone-urile sale.

La începutul lui 2019, compania chineză a depășit Apple în ceea ce privește numărul de telefoane livrate în întreaga lume.

Livrările nu se traduc întotdeauna în telefoanele care ajung la consumatori, dar creșterea producției și distribuției reflectă în continuare o creștere a popularității Huawei, inclusiv atât pentru modelele de telefoane premium, cât și pentru marca sa Honor, la preț mai mic.

Vânzările Huawei au crescut pe toate continentele

Extinderea vânzărilor de smartphone-uri Huawei vine în ciuda ostilității politice față de acest brand în unele părți ale lumii, în special în SUA. Acolo, niciun operator nu acceptă Huawei, așa că, deși consumatorii pot cumpăra un telefon Huawei, aceste telefoane nu sunt comercializate pe scară largă.

Dar echipamentele de rețea de telecomunicații, care reprezintă cea mai mare parte a afacerii Huawei, au cel mai mare impact asupra companiei.

SUA au interzis utilizarea echipamentelor Huawei în rețelele de comunicații, avertizând asupra riscurilor de securitate și au cerut altor guverne să urmeze exemplul. Cu toate acestea, în toate părțile lumii, chiar și în America, piața produselor Huawei a crescut în ultimii ani.

Potrivit cifrelor oficiale, în patru ani, adică în perioada 2014-2018, Huawei și-a crescut vânzările pe toate continentele. Cea mai mare creștere înregistrându-se în China (vânzări de peste 55 miliarde de dolari în 2018) și Europa, Orientul Mijlociu și Africa (peste 30 miliarde de dolari)

Decizia Washingtonului de a bloca utilizarea echipamentelor Huawei în infrastructura de telecomunicații din motive de securitate a fost urmată și în alte țări: Noua Zeelandă, Australia și Japonia.

În timp ce SUA presează alte guverne să „blocheze” Huawei, acest lucru ridică semne de întrebare dacă expansiunea globală a companiei va fi redusă în unele regiuni în viitorul apropiat.

Huawei are investiții importante și în vânzarea de echipamente de infrastructură de telecomunicații mobile, cum ar fi cele necesare pentru a sprijini lansarea rețelelor 5G mai rapide.

A investit mai mult decât Microsoft și Apple în cercetare

Dar cât de mult continuă să crească Huawei, nu va depinde doar de atitudinile politice din capitalele occidentale.

Va depinde de cât de bine se comportă produsele gigantului tehnologic chinez față de cele realizate de concurenții săi. În trecut, firma a fost acuzată – la fel ca multe companii chineze – că copiază tehnologia dezvoltată în Occident și că apoi vinde produsele la prețuri mult sub cele ale rivalilor.

Dar Huawei investește în cercetare și dezvoltare mai mult decât alți jucători globali, în încercarea de a câștiga un avantaj viitor.

Astfel, doar în 2018, Huawei a investit în cercetare15,3 miliarde de dolari, în timp ce Microsoft a investit 14,7 miliarde dolari, Apple – 14,2 miliarde dolari, Nokia – 5,5 miliarde dolari. Doar Samsung a investit, în 2018, mai mult decât Huawei în cercetare, respectiv 16,7 miliarde dolari.

S-ar putea sa va placa si asta

Lasa un comentariu