Acasa Stil de viata Ce să faci dacă ți-e rău de la băutură – Metode rapide și eficiente

Ce să faci dacă ți-e rău de la băutură – Metode rapide și eficiente

de BeCool

După o seară de băut alcool, s-ar putea să te trezești cu o durere de cap îngrozitoare, greață insuportabilă, sete excesivă și oboseală extremă. Cu alte cuvinte, suferi de mahmureală, dar nu trebuie să îți faci griji; nu ești singurul.

  • Acestea sunt unele dintre cele mai frecvente simptome ale mahmurelii. Ele apar pentru că organismul absoarbe o cantitate fixă ​​de alcool pe oră. Acea cantitate variază foarte mult în funcție de numeroși factori, inclusiv sexul, masa corporală și cât de mult bea fiecare.

Potrivit medicilor, alcoolul intră în sânge în câteva minute de la prima înghițitură și este apoi absorbit de tractul digestiv – începând din stomac înainte de a fi procesat de ficat – pe măsură ce corpul tău lucrează pentru a-l descompune.

  • În timpul metabolizării alcoolului, adică descompunerii lui de către organism, se creează un produs secundar toxic numit acetaldehidă, pe care corpul tău lucrează să-l elimine.
Metabolismul-alcoolului.jpg

Felul în care te simți după ce bei poate depinde adesea de cât de repede metabolizi acetaldehida și de cât de repede poți scăpa de ea. Unii oameni nu descompun acetaldehida la fel de bine ca alții.

Deși cea mai mare parte a metabolizării alcoolului are loc în ficat, se crede că o anumită parte din descompunerea alcoolului poate avea loc în pancreas și creier, conform Institutului Național pentru Abuzul de Alcool și Alcoolism din SUA.

  • Deci, ce cauzează exact acea sete extremă, dureri de cap oribile și senzații de greață? Speciliștii în nutriție cred că impuritățile din alcool (care variază de la un tip de alcool la altul) pot contribui și ele la severitatea mahmurelii. Cu alte cuvinte, cu cât alcoolul este mai pur, cu atât mahmureala este mai puțin gravă.
GettyImages-1147295715-9f8c1483484f4836a7599bcf1b9686b6.jpg

Medicii vă sfătuiesc să bem cu moderație și subliniază că nu există un remediu real pentru mahmureala, cu excepția evitării de a ajunge mahmur.

Dar dacă ai ajuns totuși să consumi ceva mai mult alcool și te simți rău a doua zi, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a calma mahmureala.

  1. Bea apă pentru a evita deshidratarea
Hangover-cure-Avoiding-certain-coloured-drinks-may-help-your-hangover-says-Dr-Philippa-3772411.jpg

Alcoolul din băutură acționează ca un diuretic, ceea ce te poate face să urinezi  mai mult. Acest lucru poate duce la deshidratare, care este una dintre cauzele majore ale simptomelor mahmurelii.

  • Cu alte cuvinte, acea sete  puternică, care te trezește la primele ore ale dimineții este un semnal că ești pe cale să devi mahmur. Cantitatea de apă pe care o consumi ar trebui să fie egală cu cantitatea pe care o pierzi, iar alcoolul poate deranja acest echilibru.

Dacă știi că urmează să bei într-o noapte, rămâi bine hidratat pe tot parcursul zilei și bea multă apă înainte de a merge la culcare. Și dacă te trezești mahmur, fă tot posibilul să bei cât mai multă apă. Chiar și înghițiturile mici din când în când te vor ajuta.

2. Bea alte lichide pentru a restaura electroliții

646x528.jpg

Deoarece alcoolul este un diuretic și urinezi mult, pierzi și electroliți și, ca urmare, poți avea amețeli, greață și crampe. Electroliții sunt substanțele chimice  din fluxul sanguin care reglează cele mai importante funcții ale organismului. Printre electroliți se numără: calciul, magneziul, potasiul și sodiul.

  • Dezechilibrul electrolitic este una dintre principalele cauze ale senzației de oboseală provocată de mahmureală.

Cercetările publicate în 2015 în Journal of Strength and Conditioning Research au arătat că consumul de electroliți după perioade lungi de deshidratare poate ajuta în mod semnificativ la refacerea mineralelor importante, cum ar fi sodiul, potasiul și calciul.

  • La ce băuturi bogate în electroliți ar trebui să apelezi? Medicii recomandă băuturi pentru sportivi și ciorbe acrite cu borș, zeamă de varză pentru a ajuta la refacerea și înlocuirea electroliților pierduți și pentru a vă recupera mai repede.

Băuturile fermentate precum kombucha pot fi, de asemenea, benefice când te simți fără nutrienți, deoarece sunt bogate în minerale, antioxidanți și bacterii bune pentru intestin.

3. Mănâncă alimente bogate în nutrienți înainte și după ce ai consumat alcool

young-man-eating-banana-white-wall_114579-42085.jpg

Pentru a preveni mahmureala, cercetările au arătat că asocierea alcoolului cu alimentele vă poate ajuta corpul să metabolizeze mai eficient alcoolul. Digestia alimentelor înainte sau în timpul consumului de alcool poate ajuta la creșterea nivelului hormonului antidiuretic (ADH), a fructozei de zahăr și a fluxului sanguin către ficat, toate acestea ajutând corpul să descompună mai rapid alcoolul.

  • Ce mănânci dacă suferi deja de mahmureala? Contrar credinței populare, alimentele grase nu vă vor ajuta să absorbiți mahmureala. „Pofta de a mânca un sandviș cu bacon, ou și brânză în dimineața de după o noapte de băut este răspunsul corpului tău la scăderea zahărului din sânge și la deshidratare”, explică dieteticianul Maggie Michalczyk pentru everydayhealth.com.

Dar nu va absorbi alcoolul – acesta și-a făcut deja drum prin ficat. În schimb, carbohidrații complecși precum fructele și legumele sunt cele mai bune, spune aceeași sursă.

Experții recomandă să mâncați banane, deoarece sunt pline de minerale precum potasiul pe care alcoolul le poate epuiza. Puteți prepara și un smoothie cu apă de cocos și banane, două linguri de unt de arahide și pudra proteică.

4. Încearcă ghimbirul pentru a alunga greața

comp_00000kvj.png

Medicii și nutriționiștii sunt de acord că ghimbirul este unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru calmarea durerilor de stomac, care este adesea un simptom comun al mahmurelii. Gimbirul poate ajuta digestia și, în acest fel, poate ușura tulburările de stomac. 

  • Unul dintre motivele pentru care greața apare când ești mahmur este că alcoolul irită mucoasa stomacului.

Se crede că compușii chimici din ghimbir ajută la ameliorarea durerilor de stomac și ajută la digestie. O meta-analiză publicată în decembrie 2019 în Jurnalul Academiei de Nutriție și Dietetică a constatat că ghimbirul a redus vărsăturile cu 60% și oboseala cu 80%, la pacienții cu cancer care au primit tratament cu chimioterapie.

5. Mușețel, pentru a reduce anxietatea 

musetel.png

Pentru unii, anxietatea indusă de mahmureală poate fi la fel de solicitantă din punct de vedere emoțional ca unele dintre simptomele fizice ale mahmurelii.

Dacă acest lucru nu sună familiar, ar putea fi pentru că anxietatea ne afectează pe toți diferit. S-a constatat, de exemplu, că oamenii timizi au niveluri mai mari de anxietate a doua zi după ce au consumat alcool.

6. Recuperează energia cu vitamina B și protejează imunitatea cu vitamina C

vdfgvfgv.jpg

Multe simptome de mahmureală rezultă din deficiențe de nutrienți, iar nivelul de vitamina B din corp este afectat în special de consumul de alcool.

  • Vitamina B este responsabilă pentru energie, funcția creierului și menținerea funcționării corecte a sistemului imunitar și a sistemului nervos. O epuizare a vitaminei B poate fi asociată cu senzații de oboseală și niveluri scăzute de energie. 

Potrivit experților, o altă vitamină de care trebuie să ții cont atunci când te recuperezi după o mahmureală este vitamina C. 

  • Cercetările publicate în 2015 în Alcohol Research Current Reviews au arătat o legătură între consumul de alcool și un sistem imunitar slăbit, fiind astfel afectată capacitatea organismului de a se apăra. 

Pentru a evita să vă expuneți la răceli, viruși și potențiale boli legate de alcool, încercați cu vitamina C din fructe și legume precum broccoli (o cană de broccoli are 135% din valoarea de vitamina C zilnică necesară organismului). Ia în considerare și portocale, ardei gras roșii, kiwi și căpșuni.

7. Întoarce-te în pat pentru a restabili ritmul circadian

171003.jpg

Unul dintre cele mai reparatoare remedii pe care le poți încerca atunci când ești mahmur este pur și simplu să dormi mai mult. De fapt, funcția cognitivă întârziată în timpul mahmurelii este probabil legată de somnul slab asociat cu consumul de alcool. 

  • Un studiu publicat în decembrie 2018 în revista Addiction a constatat că mahmureala poate afecta atenția susținută și poate avea un impact negativ asupra sarcinilor de zi cu zi, cum ar fi șofatul.

Alcoolul perturbă ritmul circadian și previne somnul REM (caracterizat prin miscarea rapidă a ochilor, și diferit de somnul profund). Somnul REM este legat de anxietate, iritabilitate și starea depresivă, iar alcoolul, ca deprimant, exacerbă aceste efecte.

S-ar putea sa va placa si asta

Lasa un comentariu