Home Inteligenta Artificiala Optimizarea SEO și inteligența artificială în 2021

Optimizarea SEO și inteligența artificială în 2021

by BeCool

Trăim o perioadă de mari schimbări pe plan global, iar “Marea Resetare” a devenit un subiect la modă printre specialiști, dar și în discuțiile multor oameni obișnuiți.

În aceste condiții, în care termeni din informatică au pătruns rapid în limbajul comun, tendințele în materie de optimizare seo în 2021 ar trebui să fie cât mai bine sesizate de către agenții, dar și de către companii.

Iată în sinteză, cam spre ce ne îndreptăm în lunile viitoare în materie de seo, din punctul de vedere al multor specialiști de renume internațional. 

1. Căutările vocale vor deveni predominante 

Din perspectiva utilizatorului simplu, care vrea înainte de orice comoditate, nu e de mirare că a folosi asistenți electronici incluși în gadgeturi (telefoane, tablete) începe să fie ceva obișnuit, un lucru care nu mai produce uimire, teamă sau încântare.

Oamenii se învață repede cu binele, iar utilizarea acestui mod de a face căutări online, fără a mai fi nevoie ca să depună efortul de a tasta reprezintă o mană cerească pentru ei.

Ceea ce a condus la acceptarea pe scară largă a acestei tehnologii care, până acum era de ordinul SF-ului, este și faptul că deja AI începe să înțeleagă mult mai bine ceea ce dorește userul când utilizează un asistent vocal.

Această înțelegere trebuie să pornească totuși de la aceia care fac optimizare seo (adică de la factorul uman), deoarece, deocamdată cel puțin, AI nu poate să-și depășească creatorul.

În concret, specialiștii seo din agenții sunt aceia care să înțeleagă cum fac oamenii căutări vocale online, ce cuvinte folosesc, iar apoi să se plieze pe acestea, așa încât asistenților electronici să le fie simplu de listat niște rezultate cât mai relevante. Doar în acest mod userii vor fi satisfăcuți într-un grad foarte mare.

Așadar, dacă ai un site de e-commerce va trebui în 2021 ca să lucrezi cu o agenție seo foarte bună, care să se concentreze pe cuvintele cheie care au o frecvență sporită în căutările vocale, pe aflarea modului în care oamenii acționează când utilizează asistenții vocali (spre exemplu, utilizarea unui limbaj comun simplu, fără prescurtări ce se folosesc mai degrabă la tastările de pe Google). 

2. Conținutul mai lung, un factor de creștere a vizibilității pe net 

Pare un lucru aparent de neînțeles: când toată lumea vrea să simplifice tot, când la un articol de tip text mulți nu mai citesc decât titlul, când conținutul video a căpătat un trend ascendent extrem de puternic, totuși textele lungi și foarte lungi care rămân actuale vreme îndelungată s-a stabilit deja statistic că au cel mai mare succes.

Explicația pentru care se întâmplă asta este ceva mai complexă.

Evident, lungimea unui text trebuie să fie în armonie cu scopul dorit, cu atingerea anumitor obiective stabilite de la bun început.

Cele mai citite articole

Mai exact, nu scrii un articol sub imperiul inspirației personale, iar apoi încerci să îl promovezi așa încât să fie găsit și citit de cât mai multă lume, ci pornești de la ceea ce se caută (scopul principal) și îți fixezi o țintă de atins cu respectivul content (pe cât posibil măsurabilă).

De aici rezultă și faptul că e nevoie inclusiv de a te plia pe formatul cel mai bun. Degeaba te apuci tu să explici în cuvinte într-un articol de pe blogul companiei cum să calci corect o cămașă, când utilizatorii vor să vadă concret cum se realizează această operațiune casnică și vor căuta mai degrabă un tutorial video pe YouTube pe acest subiect.

Evident, chiar și când vorbim de content video, un scenariu este necesar, iar dacă și explici verbal ceea ce userul vede în filmuleț (lucru ce presupune un script elaborat anterior), șansele de a avea parte de popularitate sporită sunt mult mai mari. Dacă mai și postezi sub videoclipul respectiv textul în cauză, cu atât mai sus vei urca în topul Google.

Din punctul de vedere al asistenților virtuali, cu siguranță ei vor găsi mai ușor ceea ce le solicită vocal utilizatorul, dacă au un content mai lung în care să caute.

Plus că în momentul în care ne referim la backlink-uri, un conținut relevant mai lung are prioritate absolută față de unul mai scurt.

3. Creșterea rolului inteligenței artificiale în seo 

Subiectul AI îi sperie pe mulți, iar teoriile conspirației nu vin decât să inflameze și mai mult lucrurile în 2021 (an cu vibrație 5 de Foc, după cum ne avertizează numerologii).

Adevărul este că trăim deja în plin SF, iar acest lucru este extrem de incitant, mai ales dacă ne referim la faptul că oamenii au totuși posibilitatea de a alege care va fi viitorul: unul distopic în care să fim sclavii entităților autonome cu inteligență artificială sau unul ceva mai prietenos cu ființele umane, în care inteligența artificială ne va ajuta să fim mai fericiți.

Capabilă deja ca să analizeze din ce în ce mai precis datele de rețea, să identifice tiparele celor ce folosesc internetul, începe să devină o prezență obișnuită în lumea de azi.

Tot mai mulți au auzit deja de RankBrain, un instrument Google, care se pare că va avea un rol tot mai de seamă în materie de SEO în scurt timp.

Semnalele (urmele virtuale) de experiență ale utilizatorilor care pot ca să fie colectate prin intermediul algoritmilor vor fi secretul SEO în viitorul apropiat, deoarece cu ajutorul lui va fi posibilă cu maximă fidelitate măsurarea informațiilor relevante, precum ar fi: rata de clic a utilizatorilor, timpul petrecut pe o pagină dată, timpul petrecut pe un anumit conținut X sau Y.

O să spuneți că și acum este posibil acest lucru: da, așa este, dar deja va fi vorba de o măsurare mult mai specifică, pentru fiecare utilizator în parte, nu o tendință stabilită prin analizarea unui grup mai mic sau mai mare de utilizatori.

Intrăm într-o lumea plină de provocări, de aceea, înainte de a ne supune schimbărilor pe care alții le stabilesc la nivel macro pentru noi, probabil că ar fi bine ca să ne dăm mai întâi să ne dăm noi un restart interior, așa încât să intrăm încrezători într-o nouă eră.

Iar până la acel moment, gândind ceva mai prozaic, dacă ai o afacere ce trebuie optimizată pentru motoarele de căutare în 2021, apelează la o agenție seo precum Digital Metrics, pentru că până când AI se va ocupa de optimizare, tot colaborarea între oameni este cheia succesului în lumea în care trăim!

Cele mai citite articole

You may also like