Culorile în grafica digitală publicitară ar trebui întotdeauna alese în mod conștient, deoarece sunt de mare importanță. Creierul poate folosi culorile pentru a identifica proprietățile produselor și mărcilor care utilizează produsele publicitare în diverse campanii. Un verde deschis, potrivit pentru promovarea electronicelor de exemplu, poate face ca un cupcake să fie mai puțin atrăgător. Pe scurt, așa funcționează psihologia culorii.
Cum asociază creierul culorile în grafica publicitară
Asocierea anumitor culori pe care creierul o face are o mare importanță în reducerea decalajului dintre materialele promoționale și publicul țintă. Cel mai adesea se observă acest lucru la culorile care sunt utilizate în mod obișnuit pentru publicitatea în orice industrie, acestea apărând în mod repetat. Nu este o coincidență nici faptul că unele nuanțe au devenit culorile preferate ale concurenților companiei! Acestea sunt culorile pe care (studiile au arătat-o) oamenii le asociază cu nevoile și așteptările lor față de brandurile dintr-o industrie. A decide ce culori alcătuiesc paleta de culori ideală pentru marketing și publicitate este parte a esteticii, a testelor și a științei, și reprezintă un domeniu mai puțin cunoscut.
Ce transmit culorile?
Fiecare culoare are proprietatea de a transmite câte ceva, iar cele mai comune exemple sunt:
– Albastru – pace, liniște, concentrare – este utilizat de obicei pe site-urile de tehnologii, dar și de cabinetele medicale;
– Roșu – este o culoare elegantă, folosită inclusiv de asiguratori, care generează încredere;
– Culori vii precum oranj, galben, verde – sunt specifice site-urilor din domeniul industrial, dar și al celor de agricultură și produse bio.
Culorile vorbesc într-un limbaj pe care cuvintele pur și simplu nu îl pot imita. Ele comunică la nivel emoțional și, prin urmare, sunt mai convingătoare. Culoarea unui produs poate convinge că are un gust mai proaspăt decât același produs într-o culoare diferită. Poate face chiar credibilă ideea că un medicament funcționează mai bine. Producătorii de medicamente folosesc asocieri de culori și fac pastile de dormit albastre și stimulente galbene și roșii, deoarece acestea sunt culorile pe care clienții le asociază cu efectele lor respective.
În timp ce toate acestea sună aproape ca o magie, există date care să susțină toate aceste informații. 85% dintre clienți citează culoarea drept principalul motiv pentru care au decis să cumpere un produs. În plus, până la 90% din toate achizițiile de impuls se bazează exclusiv pe culoarea produsului. Potrivit oamenilor de știință care studiază psihologia culorii, 42% dintre clienți își formează opinia despre paginile web pe baza designului paginilor, culoarea contribuind mai mult la opinia lor decât orice alt factor. Și în 52% din timp, culoarea slabă și alte decizii de design proaste vor determina oamenii să părăsească un site web și să nu se mai întoarcă niciodată.
Utilizarea strategică a culorilor este mult mai mult decât alegerea a ceea ce se crede ca arata mai bine. La urma urmei, există oameni care cred că verde măsliniu și magenta sunt două culori care funcționează perfect împreună, chiar dacă pentru anumite domenii de activitate acest lucru nu este valabil.